A continuació es mostren diferents imatges dels espais i instal·lacions de l'escoleta.
ENTRADA PRINCIPAL
L'escola actualment compta amb 4 Aules repartides en funció del grup edat dels infants:
AULA NADONS O DE BRESSOL / 0-1 ANYS
AULA MENUTS / 1-2 ANYS
BANY AULA MENUTS / 1-2 ANYS
AULA GROGA INFANTS 2-3 ANYS
AULA BLAVA INFANTS 2-3 ANYS
BANY INFANTS 2-3 ANYS
A més, també compta amb diferents Espais Comuns que són:
La sala s'estructura en tres espais: sensoriomotor, simbòlic i cognitiu, a través dels quals podrà descobrir les seves possibilitats i limitacions. Es treballa des de l'experimentació que permet al nen anar construint un aprenentatge, tenint com a base les experiències. Els materials que ens podem trobar són: piques, teles, construccions, pilotes, coixins, cèrcols, pintura ....
L'educació psicomotriu és una pràctica, que a partir de la vivència del cos, el moviment i l'acció i la seva posterior representació, actua sobre la globalitat de l'infant, perquè aprengui a conèixer-se a si mateix i a relacionar-se amb els altres, els objectes, l'espai i el temps
Objectius:
- Identificar i expressar les emocions i els sentiments en un mateix i en els altres
ESPAI D'EXPERIMENTACIÓ
Espai dedicat a la manipulació, al descobriment i a l'experimentació a partir dels diferents materials presentats dins safates. En les quals els infants poden:
-Desenvolupar i augmentar el seu nivell de concentració i d'imaginació.
-Crear les seves pròpies hipòtesis i preguntes (assaig-error) com: Què és això?, Què puc fer?, Per a què serveix?, Què passarà?...
-Assentar les bases lògic-matemàtica, mitjançant combinacions, observacions, classificacions, comparacions, seriacions, agrupacions...
LA SALA DE PSICOMOTRICITAT
La psicomotricitat ocupa un
lloc important en l'educació infantil, ja que sobretot en la primera infància
hi ha una gran interdependència en els desenvolupaments motors, afectius i
intel·lectuals. Afavorint el desenvolupament integral del nen / nena, a través
del seu cos en moviment, permetrà als nens prendre consciència de les seves
possibilitats i limitacions; van aprenent i interioritzant les característiques
del món extern a partir de les seves vivències corporals sensoriomotores, afavorint el desenvolupament
motriu, emocional, cognitiu i creatiu.
L'objectiu és el desenvolupament integral ia la sala de psicomotricitat viuran totes les seves possibilitats corporals en el moviment de forma positiva i plaent, així com les emocions i conflictes.
L'objectiu és el desenvolupament integral ia la sala de psicomotricitat viuran totes les seves possibilitats corporals en el moviment de forma positiva i plaent, així com les emocions i conflictes.
La sala s'estructura en tres espais: sensoriomotor, simbòlic i cognitiu, a través dels quals podrà descobrir les seves possibilitats i limitacions. Es treballa des de l'experimentació que permet al nen anar construint un aprenentatge, tenint com a base les experiències. Els materials que ens podem trobar són: piques, teles, construccions, pilotes, coixins, cèrcols, pintura ....
L'educació psicomotriu és una pràctica, que a partir de la vivència del cos, el moviment i l'acció i la seva posterior representació, actua sobre la globalitat de l'infant, perquè aprengui a conèixer-se a si mateix i a relacionar-se amb els altres, els objectes, l'espai i el temps
Objectius:
- Identificar i expressar les emocions i els sentiments en un mateix i en els altres
- Utilitzar els mitjans al seu abast per
solucionar problemes i conflictes
- Expressar lliurement, a través del moviment, les emocions i necessitats
- Conèixer les pròpies possibilitats i limitacions
- Expressar lliurement, a través del moviment, les emocions i necessitats
- Conèixer les pròpies possibilitats i limitacions
-Consolidar i afirmar moviments: caminar, córrer,
saltar ...
- Prendre consciència de les necessitats d'ajuda
en alguns moments i ser capaç de sol·licitar-la
- Gust i satisfacció pel joc
- Confiança i seguretat en
si mateix que possibiliti l'exploració i experimentacióESPAI D'EXPERIMENTACIÓ
Espai dedicat a la manipulació, al descobriment i a l'experimentació a partir dels diferents materials presentats dins safates. En les quals els infants poden:
-Desenvolupar i augmentar el seu nivell de concentració i d'imaginació.
-Crear les seves pròpies hipòtesis i preguntes (assaig-error) com: Què és això?, Què puc fer?, Per a què serveix?, Què passarà?...
-Assentar les bases lògic-matemàtica, mitjançant combinacions, observacions, classificacions, comparacions, seriacions, agrupacions...
LABORATORI DE LLUMS I OMBRES
Espai dedicat a aprendre a través de l’experimentació, provant, combinant i sobre tot jugant. En la que poden:-Desenvolupar la seva imaginació.
-Crear les seves pròpies hipòtesis assig-error; Què és això?, Què puc fer?, Per a què serveix?, Què passarà?...
-Aconseguir relaxar el cos en un ambient càlid, segur i tranquil
RACÓ DE LES FAMÍLIES
-Aconseguir relaxar el cos en un ambient càlid, segur i tranquil
RACÓ DE LES FAMÍLIES
Aquest petit i acollidor racó es un espai on poden passar
una estona família i infants.
RACONS DE LECTURA
Son espais creats per fomentar la lectura, on l'infant pot agafar qualsevol conte i passar una estona tranquil i relaxat.
PATIS AULES INFANTS DE 0-2 ANYS
El pati dels nadons /0-1 anys es troba ubicat dintre del pati de Menuts /1-2 anys.
El terra és de cautxú, tou, color verd fosc per tal que els nadons estiguin còmodes i no es facin mal.
Respecte al pati de Menuts, cal mencionar que s'hi accedeix des de l’aula (1-2 anys).
Dóna
al carrer, però està tancat i a més el nens no arriben a la tanca. Hi
ha cotxets, tobogans, casetes de plàstic, dos balancins i un mòdul per
escalar.
Fa poc s'hi van plantar uns tests amb faves, ruca, canonges i julivert.
PATI AULES INFANTS DE 2-3 ANYS
El pati dels infants de 2-3 anys, és de ciment i compta amb dues barques,
quatre gronxadors, una caseta de fusta, un racó de cuina, espais per
seure, un espai amb bolles de plàstic de colors que pengen, rodes de
cautxú de diferents mides, un terrari amb materials naturals .El terra és de ciment i està decorat com si fos un circuit de cotxes.
CUINA
Aquesta
escoleta compta amb cuina pròpia, els cuiners s’encarreguen de preparar
els menús mensuals de cada aula a més d'elaborar el berenar i el dinar
diàriament.
La
cuina està tancada amb un pestell per a que els nins no puguin entrar,
però té una finestreta cap al menjador, així s'estableix una comunicació
entre cuiners i infants.
MENJADOR NADONS /0-1 ANYS
Aquest menjador es troba dins la mateixa aula. Hi ha hamaques i trones on se'ls dóna el menjar.
MENJADOR MENUTS /1-2 ANYS
Aquest menjador es troba just davant de l’aula 1-2 anys. Compta amb 3 taules (2 rodones - 1 rectangular) i cadires de fusta.
MENJADOR INFANTS 2-3 ANYS
Aquest menjador compta amb 4 taules en forma de semicercle i 1 taula quadrada i cadires de fusta.
Els dos grups de 2-3 anys dinen junts separats per un moble aparador on es guarden els plats, tassons, coberts, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada