3 de maig del 2018

ELS NOSTRES ESPAIS



ENTRADA PRINCIPAL



     L'escola actualment compta amb 4 aules repartides en funció del grup edat dels infants

AULA NADONS 


Aquest espai reservat per als més petits compta amb dues educadores que formen parella educativa i un màxim de 7 nadons entre 4 mesoso i un any.





AULA MENUTS / 1-2 ANYS

Aquesta aula compta amb 12 infants entre 1 i 2 anys.
També s'encarrega del grup dues educadores que formen parella educativa.




BANY AULA MENUTS / 1-2 ANYS

Mentre les mestres van canviant bolquers en petits grups, els infants poden jugar a experimentar amb materials naturals que poden trobar al bany





AULA GROGA INFANTS 

Aquesta aula té 16 infants de 2-3 anys amb una mestra de referència i una de suport.
A part de ser l'aula de referència d'aquest grup també és un laboratori de contruccions i tecnològic per als altres infants.



 





AULA BLAVA INFANTS 2-3 ANYS

Aquesta aula compta amb 17 infants de 2-3 anys, una mestra de referència i una de suport.
També és l'ambient de joc simbòlic a disposició dels altres infants del centre






BANY  INFANTS 2-3 ANYS



                     A més, també l'escoleta compta amb diferents Espais Comuns que són:


LA SALA DE PSICOMOTRICITAT/ AULA DORMITORI

Aquest espai es troba a l'exterior i l'empren Menuts per fer Psicomotricitat un pic per setmana i Grans per fer la Psico dos pics per setmana i per dormir-hi cada dia.








PSICOMOTRICITAT

La psicomotricitat, per al nostre centre és un projectes dels que té més pes. Consideram que la bona pràctica psicomotriu acompanya el desenvolupament harmònic de l'infant en totes les àrees: cognitiva, social, motriu, afectiva i emocional. Afavoreix el domini corporal, la relació, la comunicació, el control postural, l'equilibri i els aprenentatges.

Es du a terme a la sala de psicomotricitat: un marc espacial i temporal amb un material determinat i amb la presència i «mirada» de l'adult.

Uns adults que creuen en l'infant, en les seves possibilitats per desenvolupar les seves capacitats bàsiques dins un espai de seguretat físic i emocional amb límits clars i una actitud positiva de disponibilitat i coherència i l'acompanyen en els processos de desenvolupament cap a l'autonomia i la descoberta del món que l'envolta

                      "El millor material és un cos disponible"  
                                                                                                   (Katty Homar)                                        

                                    RACÓ DE LES FAMÍLIES

El centre disposa d'alguns espais on les famílies poden trobar informació, poden contar un conte al germanet mentre espera, on poder inclús tastar el que han dinat els seus fills/es.

A l'entrada també tenim les fotografies de les famílies, de l'equip i de les persones voluntàries del centre.

L'Amipa també té el seu espai amb imatges dels tallers o activitats on s'han invertit les subvencions que ha sol·licitat.

L'entrada té una mirada inclusiva i sistèmica on tothom es sent inclòs.







PATIS AULES INFANTS DE 0-2 ANYS

El pati de Nadons està integrat dins el pati de Menuts, aquest espai té com a objectiu apropar als més petits a la combinació de natura i barri.











PATI DELS INFANTS DE 2-3 ANYS

El pati dels més grans entra en contacte amb elemenst bàsics naturals:
 terra, aigua, aire...plantes i animals
Un petit tresor dins de la ciutat





EL GALLINER

Les gallines i els conills aprofiten totes les sobres orgàniques del menjador.
Cada dia els encarregats els alimenten i agafen el ous!






CUINA 

Aquesta escoleta compta amb cuina pròpia, els cuiners s’encarreguen de preparar els menús mensuals de cada aula a més d'elaborar el berenar i el dinar diàriament.





Els cuiners preparen cada dia una mostra per a les famílies d'allò que han menjat els seus fills, un tapa del 1r plat, una tapa del 2n i una mostra del postre.


MENJADOR NADONS /0-1 ANYS

Els Nadons dinen dins la pròpia aula


MENJADOR MENUTS /1-2 ANYS
 

 


MENJADOR DELS INFANTS 2-3 ANYS

El menjador dels més grans és una espai on l'infant hi participa com a membre actiu. 
És un moment educatiu més i com a tal els infants són els protagonistes participant a l'hora de posar taula, llevar-la... abocar-se el menjar i l'aigua...
 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada