23 de maig del 2018

PROJECTE DE PSICOMOTRICITAT


Aquest curs hem començat un projecte de psicomotricitat educativa i preventiva amb el suport i la participació de l'Equip d'Atenció Primerenca de Palma (EAP) de la Conselleria d'Educació amb la finalitat d'atendre les necessitats i donar suport específic i especialitzat per part del mestre en Pedagogia Terapèutica (PT) a l'alumnat amb necessitats educatives especials dins l'aula ordinària. Aquesta mesura inclusiva ens permet atendre les necessitats de l'ANEE dins el context natural de l'aula, a l'hora que atendre a les necessitats que sorgeixen de la diversitat de l'alumnat. Aquest és un gran valor ja que ens permet detectar i prevenir possibles dificultats per tal de pal·liar-les de forma primerenca a una etapa de vital importància. Per això, a part del mestre PT que sol planificar, organitzar i conduir la sessió juntament amb la tutora del grup, la novetat del projecte és que hi participen l' orientadora educativa de l'EAP, a més d'una l'assessora externa voluntària (Katty Homar). Sense aquest nombre i qualitat de recursos, això és perfils, formacions i mirades diferents que es complementen, aquest treball d'intervenció i prevenció difícilment es podria dur a terme.

Aquest projecte suposa:

Pels infants...
Una nova mirada cap als que tenen més dificultats.
Generositat, més ulls, més mans, més joc...PLAER

Per a l'equip educador
Una oportunitat formativa que ens permetrà reflexionar sobre quina és la nostra mirada cap a la infància.
Una eina per a poder conèixer millor als nostres infants.

Per la direcció:
La possibilitat de poder decodificar el llenguatge de les emocions, de l'acció, de la cognició...
Un punt de trobada amb persones sàvies

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada